آموزش زبان با فیلم، سریال و کارتون زبان اصلی؛ اصول و روشها

آموزش زبان با فیلم، سریال و کارتون زبان اصلی؛ اصول و روشها

اگر شما هم به فکر آموزش زبان با فیلم، کارتون و سریال هستید، یکی از بهترین راه های تقویت زبان دیدن فیلم ها و سریال هایی است که به زبان مورد نظرتان باشند.

فیلم ها، سریال ها و انیمیشن های زبان اصلی یکی از بهترین گزینه های تقویت و یادگیری هر زبانی هستند. چرا که در عین داشتن ماهیتی جذاب، در این فیلم ها و انیمیشن ها به زبان ساده و روان گویش می شود و زبان آموز می تواند در کنار لذت بردن از آنها، اقدام به تقویت مهارت های زبانی خود نماید. در ادامه مطلب به توضیحاب کامل تر و آموزش نحوه استفاده از این انیمیشن جذاب خواهیم پرداخت.

 آموزش زبان با فیلم، سریال، انیمیشن و کارتون زبان اصلی

۱- روش کمکی

فیلم ها و انیمیشن هایی که با اهداف آموزش زبان تهیه نشده اند تنها می توانند به عنوان منابع کمکی مورد استفاده قرار بگیرند به این معنی که شما در فرآیند یادگیری زبان در حالی که از منابع دیگری برای تقویت زبان استفاده می کنید، از فیلم ها و انیمیشن های مناسب استفاده نمایید. استفاده از انیمیشن ها به دلیل استفاده از ادبیات ساده تر در کلمات و گفتار شخصیت ها، مناسب تر از فیلم ها خواهد بود. تقویت لیسنینگ، تقویت دایره لغات، درک اصطلاحات در گفتار های عامیانه و … از مزایای استفاده از فیلم و انیمیشن هستند.

۲- شیوه آموزش زبان با فیلم و کارتون

a. استفاده از زیرنویس:

اگر قصد تقویت زبان انگلیسی با فیلم و انیمیشن را دارید توصیه می شود انیمیشن ها حتما با استفاده از زیر نویس انگلیسی مورد استفاده قرار بگیرد. در هنگام مشاهده انیمیشن پس از ظاهر شدن زیرنویس می توانید فیلم را متوقف کرده زیرنویس را بخوانید و مجدد فیلم را اجرا کنید. این کار سبب خواهد شد که با نوشتار و تلفظ کلمات و جملات جدید به طور همزمان آشنا شوید.

  جملات زیبای فرانسوی با ترجمه فارسی و انگلیسی + فیلم

b. استفاده از دیکشنری:

در هنگام مشاهده فیلم توصیه می شود یک نرم افزار دیکشنری ساده و مناسب باز باشد تا به سرعت معنای کلمات نا آشنا را جستجو کنید و ادامه فیلم را مشاهده کنید. البته اگر معنای کلمات نا آشنا قابل حدس زدن است می توانید روی کاغذ نوشته و بعدا آن ها را در دیکشنری چک کنید.

c. مشاهده چندباره جهت تقویت و یادگیری روش های صحیح آموزش زبان با فیلم:

رمز فراگیری یک زبان و کلا مسائلی که با حافظه در ارتباط است، تکرار است. لذا اگر قصد دارید از فیلم ها و انیمیشن ها برای یادگیری زبان انگلیسی بهره ببرید آن ها یا دو یا سه بار مشاهده کنید. همچنین می توانید تکرار آنها را با فواصل زمانی مناسب نگاه کنید تا خسته کننده نباشند.

همچنین می توانید یک بار آنها را با زیرنویس انگلیسی مشاهده کنید و یک بار بدون زیر نویس نگاه کنید. حتی اگر تمایل دارید که ببینید معنای اصطلاحات را خوب فهمیده اید می توانید از زیرنویس فارسی خوب نیز استفاده کنید (البته استفاده از زیرنویس فارسی زیاد توصیه نمی شود). در هر صورت فراموش نکنید که مشاهده دوباره یک فیلم به قصد فراگیری زبان انگلیسی خیلی موثرتر از دیدن دو فیلم مختلف خواهد بود.

d. استفاده از پلیر (پخش کننده) مناسب برای آموزش زبان با فیلم:

استفاده از نرم افزار پلیر (پخش کننده) مناسب برای دیدن فیلم ها خیلی کمک کننده خواهد بود یکی از بهترین نرم افزار جهت مشاهده فیلم ها KM Player است. آخرین ورژن آنرا را از اینترنت دانلود کنید. ویژگی های این نرم افزار سبب شده است که یکی از بهترین نرم افزارها جهت مشاهده فیلم و سریال باشد.

  اسامی حیوانات به انگلیسی PDF با ترجمه فارسی و فیلم آموزشی

برای مثال با دکمه Space کیبورد می توان فیلم را Pause یا Play کرد یا اینکه با دکمه های ] یا [ بر روی کیبورد می توان زیرنویس را جلو یا عقب برد که در بعضی مواقع بسیار مناسب خواهد بود همچنین این نرم افزار تمامی فرمت های فایل های ویدیویی را جرا خواهد کرد.

امیدواریم با مطالعه این مطلب در مبحث آموزش زبان با فیلم شیوه های صحیح را فرا گرفته باشید. در انتها شما رو به دیدن یه کلیپ زیبای آموزش زبان با کارتون زوتوپیا دعوت می کنیم:

ادامه مطلب