کتاب آموزش مکاتبات بازرگانی انگلیسی The Plain English Approach to Business Writing منبعی بسیار مناسب برای افرادی است که نیاز به یادگیری مکاتبات بازرگانی دارند. از این قبیل افراد می توان به مترجمان تجاری اشاره نمود. این اشخاص برای مکاتبات تجاری خود نیازمند دانستن سبک و شیوه نوشتن نامه اداری و تجاری هستند. این کتاب کمک شایانی به این افراد خواهد نمود.
تصور کنید شما به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده و به دنبال استخدام در شرکت های تجاری و بازرگانی به عنوان مترجم هستید. بسیاری از این شرکتها دنبال افرادی می گردند که مسلط به متون و مکاتبات تجاری بوده و قابلیت نگارش متون انگلیسی تجاری و بازرگانی را داشته باشند. در این شرایط افرادی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند چگونه باید این آمادگی را کسب نمایند؟
کتاب Business Writing یکی از بهترین کتاب ها در زمینه آموزش نگارش متون تجاری و بازرگانی است. در این کتاب به صورت دقیق به بررسی گرامر مورد استفاده در متون تجاری، سبک نگارش این متون، نقطه گذاری (Punctuation) و بسیاری از موارد دیگر مانند نحوه نگارش موثر نامه اشاره شده است.
The Plain English Approach to Business Writing
In offices across America, the Masters of Gobbledygook are hard at work. They’re bombarding in-boxes with those long, confusing memos that colleagues don’t have the patience to read–and bosses don’t have the time to rewrite.
They use words like “commence” or “prior to” instead of “begin” or “before.” They bury their main point somewhere in the last paragraph–and take two pages to get there. Everybody knows one of them; in fact, you may even be one of them. But now there’s help for anyone who’s ever fallen prey to businessese, academese, legalese, or any other “ese” when faced with a blank memo pad.
In The Plain English Approach to Business Writing, Edward Bailey–who spent twenty years working in the bastions of bureaucratese–offers readers a powerful new communications tool. Written for busy professionals who want to improve the quality and clarity of their own (or their staff’s) writing style, this no-nonsense guide is an indispensable office companion. Bailey’s approach is 5urprisingly straightforward: just write as you would talk. Plain English is not only easier to read; it’s also easier to write. And it’s so effective that many large organizations are endorsing, if not demanding, its use in the work place.
Pithy and entertaining, Bailey points out all the dos and don’ts of plain English. He then illustrates them with examples drawn from a wide array of sources, including business documents, technical manuals, trade publications like Consumer Reports, and the works of writers such as Russell Baker and John D. MacDonald. From the basics to the fine tuning, he offers practical advice on clarity and precision, organization, layout, and a host of other important writing topics.
A delightful, down-to-earth guide, The Plain English Approach to Business Writing is for professionals of all backgrounds (government, military, legal, financial, technical, corporate) and staff at all levels (from the company CEO to the ambitious secretary). The Plain English Approach to Business Writing can be read in an hour–and used for the rest of one’s life.
هم اکنون امکان دانلود این کتاب ارزشمند از لینگومن برای همه علاقمندان به انگلیسی تجاری فراهم است.