نوشتن تاریخ به انگلیسی + فیلم آموزشی و مثال

انتخاب نوشتن تاریخ به انگلیسی + فیلم آموزشی و مثال نوشتن تاریخ به انگلیسی + فیلم آموزشی و مثال

نحوه نوشتن تاریخ به انگلیسی انواع و اقسامی دارد که برخی از آنها رسمی و برخی دیگر غیر رسمی هستند. در این مطلب از وبلاگ لینگومن به رایج ترین روشی که در انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی برای نحوه نوشتن تاریخ میلادی استفاده می شود پرداخته خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه نوشتن تاریخ به انگلیسی آمریکایی

قبل از پرداختن به مطلب نحوه نوشتن تاریخ میلادی توجه شما را به تصویر زیر جلب می کنیم. در این تصویر شیوه درج تاریخ میلادی را به صورت مفید و مختصر بیان کرده است.

نوشتن تاریخ به انگلیسی + فیلم آموزشی و مثال
نوشتن تاریخ میلادی

در انگلیسی آمریکایی (American English) معمولا ماه قبل از روز (day) استفاده می شود و در انتها هم سال (year) به کار برده می شود (پست ماه ها به انگلیسی را در صورت نیاز مطالعه کنید). به مثال های زیر توجه کنید:

March 14, 2012

14 مارس 2012

August 1, 2016

1 آگوست 2016

در تاریخ چون از اعداد ترتیبی (Ordinal Numbers) استفاده می شود برخی اوقات این نکته قابل مشاهده است. همان طور که می دانید نشانه ترتیبی اکثر اعداد th می باشد.

July 9th, 2014

البته معمولا th یا دیگر نشانه های اعداد ترتیبی در زبان نوشتاری نوشته نمی شوند. بعد از روز از کاما (,) نیز استفاده می شود.

نحوه نوشتن تاریخ میلادی به انگلیسی بریتانیایی

تمامی آنچه که در خصوص نحوه نوشتن تاریخ در انگلیسی آمریکایی گفته شد در مورد نوشتن تاریخ در انگلیسی بریتانیایی (British English) هم صدق می کند به جز یک مورد؛ در انگلیسی بریتانیایی ابتدا روز نوشته می شود، سپس ماه و در انتها هم سال نوشته می شود:

  ضمایر ملکی در آلمانی؛ آموزش جامع و کامل با مثال و تمرین

4 October 2016

4th October 2016

4 اکتبر 2016

البته بریتانیایی ها در نوشتن تاریخ از کاما استفاده نمی کنند.

در این ویدیو به صورت کامل به آموزش نوشتن تاریخ به انگلیسی با زیرنویس می پردازد. شما را به تماشای این ویدیوی جذاب دعوت می کنیم:

هم اکنون شما را دعوت می کنیم تا کتاب بی نظیر 4000 لغت ضروری زبان انگلیسی را مشاهده کرده و تهیه نمایید. این کتاب کمک شایانی به دایره لغات شما کرده و در مکالمه و نگارش متون بسیار کمک کننده است.

کتاب 4000 لغت ضروری زبان انگلیسی
کتاب 4000 لغت ضروری زبان انگلیسی 4000 Essential English Words

کتاب 4000 لغت ضروری زبان انگلیسی 4000 Essential English Words به بیان 4000 واژه ای می پردازد که واقعا در زبان انگلیسی کاربرد دارند و دائما مورد استفاده هستند. حال این کاربرد خواه تجاری باشد، خواه محاوره ای، خواه دانشگاهی و آکادمیک باشد و یا زبان عامیانه مردم کوچه بازار باشد. با داشتن این مجموعه به جرات می توان گفت از هر کتاب لغت دیگری بی نیاز خواهید شد.

  • در شش جلد سطح بندی شده (از مبتدی تا پیشرفته)
  • به همراه سی دی های صوتی تلفظ لغات
  • حاوی تمامی لغات مورد نیاز در مکالمه زبان انگلیسی
  • دارای تست های مختلف در هر درس
  • به راحتی قابل استفاده بر روی گوشی و لپ تاپ و حین سفر
اطلاعات بیشتر و خرید

ادامه مطلب