آزمون اسپیکینگ آیلتس؛ 13 نکته اساسی در مصاحبه اسپیکینگ

زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه
آزمون اسپیکینگ آیلتس؛ نکات مهم در مصاحبه اسپیکینگ

آزمون اسپیکینگ آیلتس؛ نکات مهم در مصاحبه اسپیکینگ عنوان این مطلب از وبلاگ لینگومن است. در این مطلب می خواهیم در خصوص بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس و نکاتی که باید در آن رعایت شود صحبت کنیم. آزمون اسپیکینگ آیلتس در سه بخش برگزار می گردد.

1- بخش اول از سوالات عمومی راجع به شما نظیر شغل تان، علایق تان، اوقات فراغت، حیوان خانگی، علاقه تان به مسافرت، میزان تحصیلات، شهر محل سکونت و محل تولد شما، محیط زیست، غذا و … تشکیل شده است.

2- در بخش دوم برگه ای به شما حاوی چندین سوال داده می شود که می بایست در یک دقیقه برگه را مطالعه کرده و سپس در رابطه با آن یک تا چند دقیقه صحبت کنید.

3- سوالات بخش سوم سوالات تکمیلی مربوط به سوالات بخش دوم است.

آزمون اسپیکینگ آیلتس؛ نکات مهم در مصاحبه اسپیکینگ

در مصاحبه اسپیکینگ آیلتس رعایت نکات زیر ضروری است:

۱- هرگز جواب خلاصه ندهید. سعی کنید جواب کامل و تشریحی بدهید. سعی کنید جواب شما جزئیات بیشتری داشته باشد. برای مثال:

زمانی که از شما پرسیده می شود:

“Where are you from?”

به جای این که بگویید:

“I’m from Iran”

می بایست بگویید:

“I’m from Iran. I have lived in Tehran for 10 years, and I adore living here.”

جواب کامل نشان دهنده اعتماد به نفس شما در صحبت کردن زبان انگلیسی است. ولی جواب بیش از حد طولانی نیز جایز نیست. چرا که شاید ممتحن تصور کند که سوال را به درستی متوجه نشده اید.

  انواع جملات شرطی در زبان انگلیسی؛ آموزش کامل + مثال و تمرین

۲- چندین راه برای طولانی تر صحبت کردن وجود دارد. از جمله این راه ها می توان به تکنیک اول یا “PPF” اشاره کرد.

منظور از “PPF”:

Past – Present – Future

به عنوان مثال در جواب سوال:

What do you do?

– Right now I’m working as a teacher. I love this job because I get to know nice people everyday. When I was younger I used to work in my father’s drugstore as a cashier. It was a hard job because I had to move heavy objects. In the future I’m planning to work as a manager of an English Institute. I’m really looking forward to that…

تکنیک دوم “Wh questions” می باشد. منظور اینکه در پاسخ به سوال مسافرت کجا رفته بودید ، از خود می پرسیم کجا؟ کی؟ چند روز؟ چگونه؟ غذا؟ آب و هوا؟ با چه کسی؟ …

Where did you go for your last vacation?

– I went to the North of Iran with a couple of friends. I stayed there for 3 days. The weather was excellent, and we stayed in luxurious hotel. I enjoyed this vacation a lot.

۳- همواره سعی کنید احساسات خود را بیان کنید. به عنوان مثال در پایان صحبت های خود بگویید که آیا تجربه خوبی بوده یا خیر؟

بیان احساسات را  از طریق صفات مقابل می توان انجام داد:

marvelous, fabulous, awesome, wonderful, interesting, charming, incredible, outstanding …

راه دیگر بیان احساسات افعال حسی است:

Like > Love > Adore

Dislike > Hate > Detest > Abhor > Loathe

۴- سعی کنید تا می توانید واضح صحبت کنید و نگران لحجه خود نباشید. نکته مهم اینست تلفظ درست دارای نمره است ولی لحجه فاقد نمره می باشد. سعی کنید با تمرین زیاد مشکلات تلفظی خود را بر طرف کنید.

  جملات انگیزشی انگلیسی با ترجمه فارسی + فیلم

۵- با اعتماد به نفس صحبت کنید. سعی کنید آهسته ، عصبی و با مکث های طولانی یا با مِن مِن صحبت نکنید. سعی کنید خودتان باشید و از استفاده لغاتی که دارای پیچیدگی هستند پرهیز کنید. تنها از لغاتی استفاده کنید که مطمئن هستید که کاربرد درست آن ها بلد هستید.

۶- از استفاده از اصطلاحات خیابانی “Slang” پرهیز کنید.  سعی زبان رسمی انگلیسی را در صحبت های خود استفاده کنید.

۷- از سرعت ثابتی در مکالمه خود استفاده کنید. نه خیلی تند و نه خیلی کند صحبت کنید.

۸- هرگز جواب ها را حفظ نکنید. در صورتیکه ممتحن تشخیص دهد که شما از جملات حفظ شده استفاده می کنید، نمره خوبی به شما تعلق نمی گیرد.

۹- اگر وسیله یا اسم خاص ایرانی استفاده می کنید سعی کنید درباره آن توضیح دهید. بعنوان مثال در مورد قرمه سبزی می بایست بگویید که غذایی است که شامل … می شود.

۱۰- در صورت لزوم در قسمت سوم می توانید از ممتحن سوال بپرسید. ولی اگر در قسمت اول یا دوم سوالی بپرسید از نمره شما کسر می شود.

۱۱- سعی کنید در منزل مقابل آینه تمرین کنید. نکته مهم تر اینکه با زمان تمرین کنید. بعنوان مثال در مورد قسمت دوم ببینید آیا قادر به ۲ دقیقه صحبت کردن درباره موضوعات هستید یا خیر.

۱۲- از موضوع پرت نشوید. اگر اینکار را بکنید ممتحن تصور می کند که سوال را درست متوجه نشده اید و در نتیجه از نمره شما کسر می شود.

۱۳- تنوع لغت و گرامر در مصاحبه اسپیکینگ آیلتس بسیار مهم است. سعی کنید هر روز با دوستان خود در مورد مسایل متفاوت انگلیسی صحبت کنید تا توانایی لازم را در این زمینه بدست آورید.

  مکالمه انگلیسی در داروخانه؛ 26 جمله و اصطلاح رایج + فیلم
کتاب 4000 لغت ضروری زبان انگلیسی
کتاب 4000 لغت ضروری زبان انگلیسی 4000 Essential English Words

کتاب 4000 لغت ضروری زبان انگلیسی 4000 Essential English Words به بیان 4000 واژه ای می پردازد که واقعا در زبان انگلیسی کاربرد دارند و دائما مورد استفاده هستند. حال این کاربرد خواه تجاری باشد، خواه محاوره ای، خواه دانشگاهی و آکادمیک باشد و یا زبان عامیانه مردم کوچه بازار باشد. با داشتن این مجموعه به جرات می توان گفت از هر کتاب لغت دیگری بی نیاز خواهید شد.

  • در شش جلد سطح بندی شده (از مبتدی تا پیشرفته)
  • به همراه سی دی های صوتی تلفظ لغات
  • حاوی تمامی لغات مورد نیاز در مکالمه زبان انگلیسی
  • دارای تست های مختلف در هر درس
  • به راحتی قابل استفاده بر روی گوشی و لپ تاپ و حین سفر
اطلاعات بیشتر و خرید

ادامه مطلب